Binnenkort organiseer ik een Basiscursus Fotografie. Er zijn inmiddels vele aanbieders van fotografiecursussen, maar deze zijn allemaal of met grote groepen, of online. Deze bieden daardoor weinig mogelijkheden tot interactie en maatwerk. De Basiscursus Fotografie van RCP Photography is juist heel kleinschalig van opzet en is erg flexibel van opzet, zodat alle deelnemers veel ruimte krijgen voor hun vragen, en zich na afloop van de cursus echt klaar voelen om goed te fotograferen.

U snapt na de cursus precies wat sluitertijd, diafragma, ISO-waarde en witbalans zijn, en hoe deze elkaar beïnvloeden. U snapt wat brandpuntsafstanden voor uw camera betekenen, en wat u hiermee kunt bereiken. De beginselen van de compositieleer worden u uitgelegd, zodat u een mooi en interessant beeld kunt creëren.

Kortom: U bent in staat om met uw camera op het juiste moment de juiste instellingen en compositie te kiezen, zodat u precies díe foto kunt maken die u voor ogen hebt.

De Opzet

De training van vier weken bestaat uit 4 avondsessies van 1,5 uur met wat huiswerkopdrachten voor de volgende week. Er is ruimte voor 3 – 5 deelnemers, waardoor we echt intensief samen kunnen werken aan de beheersing van de camera en van de fotografie.

Voor de cursus is het van belang dat je een camera hebt, waarop minimaal sluitertijd, diafragma, ISO en witbalans aangepast kunnen worden. Een spiegelreflexcamera of zogenaamde mirrorless camera is altijd goed, en de meeste systeemcamera’s ook. Als u twijfelt of uw camera geschikt is, neem dan even contact op!

Kosten

De kosten van deze training bedragen 100 euro per persoon, inclusief BTW.

Planning

De Basiscursus Fotografie wordt op dinsdagavonden georganiseerd en vindt doorgang als er minimaal 3 deelnemers zich hebben aangemeld.
De cursus duurt van 20.30 uur tot 22.00 uur en vindt plaats in Delft.
De eerstvolgende cursusdata worden binnenkort bekend gemaakt – heb je nu al interesse? Neem dan even contact met mij op!